28 Mayıs 2016 Cumartesi

ANKARA GİRİŞİMCİ KADINLAR DERNEĞİ (AGİKAD) Olağanüsti Genel Kurulu Yapıldı

        ANKARA GİRİŞİMCİ KADINLAR DERNEĞİ
        GENEL KURULU YAPILDI
         Ankara- (İsmail Kara) Kısa adı AGİKAD (Ankara Girişimci Kadınlar Derneği) olan, alanında öncü ve önder Sivil Toplum Kuruluşunun olağanüstü genel kurul toplantısı 26 Haziran 2016 - Pazar günü yapıldı.
         Ankara Girişimci Kadınlar Derneğinin, Dernek Merkezinde ve Üyelerden Avukat Nurten Taşkaya'nın Divan Başkanlığında yapılan olağanüstü genel kurul toplantısında; Kurucu Başkan İnsaf Kılıç, bu defa Başkanlık için aday olmadı, Yönetim Kurulunun bir kısmında da nöbet değişimi yapıldı. 
         Çok olgun, olumlu ve verimli bir hava içinde çalışmalarına başlayan toplantı; Başkan İnsaf Kılıç’ın açılış konuşmasıyla açıldı. Saygı duruşu ve İstiklâl Marşının okunmasını takiben gündemde yer alan diğer konulara geçildi. Gündem gereği Yönetim ve denetim kurullarının raporları okunup ibra edildi. Ayrıca, Derneğin Yönetim ve denetim kurulları seçimle yenilendi.
         Ankara Girişimci Kadınlar Derneğinin 2004 yılından; Yani AGİKAD'ın kuruluşundan itibaren Yönetimde sürekli görev alan bazı Üyeler ile Kuruluştan bu bu yana Başkanlı görevini yürüten İnsaf Kılıç bu kez yönetimde yer almadı. Yönetim kurulu adeta yeniden yapılandırıldı ve mesleklerinde profesyonel olan bazı üyelerin yer aldığı "yeni bir yönetim kadrosu" oluştu.
         Verilen bir önerge ile kurucu başkan İnsaf Kılıç’a “Onursal Başkanlık” verilmesi istendi. Genel Kurulda memnuniyet yaratan ve sevinçle karşılanan önerge, Divan Başkanı tarafından üyelerin oyuna sunuldu ve genel kurula katılanların oy birliği ile kabul edilerek onaylandı. 
         Toplantının sona ermesiyle üyeler dağılırken; Yeni seçilen Yönetim Kurulu Dernek Merkezinde kalarak, öncelikle kendi aralarında "derneğin geleceği ile ilgili" bazı konuları karşılıklı sohbet havasında konuştular. Daha sonra ve genel istek üzerine, Kanun, Tüzük ve Dernekler Yönetmeliği uyarınca "en geç bir hafta içinde yapılması gereken" ilk yönetim kurulu toplantısını da yaparak görev paylaşımında bulundular.
         BUNA GÖRE: 
         Yenilenen yönetim kurulunda görev alanların isimleri ve görev dağılımı şöyle gerçekleşti;
         1.Şükran Kitiş (Başkan - Av.),
         2.Handan Demirdamar (Başkan Yardımcısı),
         3.Günay Örücü (Başkan Yardımcısı),
         4.Sema Üstün (Genel Sekreter),
         5.İsmail Kara (Muhasip),
         6.Ali Ulusoy (Yönetim Krl.Üyesi)
         7.Tülin Yelda Göktaş, (Yönetim Krl.Üyesi),
         8.Esra İnce Özer (Yönetim Krl.Üye)
         9.Serpil Gökdere (Yönetim Krl.Üyesi)
         Asıl amacı ev hanımlarını ekonomiye kazandırmak; KOSGEB Destekli, Sertifikalı Eğitim ve Uygulama Programları ile İşletme ve Meslek Sahibi İş Kadını yetiştirmek suretiyle, kadınları verim ve üretim unsuru kılmak; Kadınlar arasında Sosyal Girişimci sayısını çoğaltmak; Kadına ve aile içi şiddetin etkin biçimde önlenmesine ve mağdurların korunmasına katkı sağlama; Eğitim, bilim, yardımlaşma - dayanışma ve işbirliği; Kültürel ve sanatsal faaliyetler olan Dernek; Kurulduğu günden itibaren özenle uyguladığı faaliyetler ve Kadınlar yararına düzenli olarak gerçekleştirdiği etkinlikleriyle medyada adından bir hayli söz ettirmiştir. Ayrıca, konusu ve alanı bakımından Türkiye'de bir ilk olan AGİKAD (Ankara Girişimci Kadınlar Derneği); Bütün Türkiye'de bu adla ve alanda peş peşe kurularak faaliyete geçen pek çok kadın örgütü ve Sivil Toplum kuruluşuna da öncülük etmiştir. Dolayısıyla AGİKAD'ın, örneğin bir GELİNCİK PROJESİ'nden tutun, Ulusal ve Uluslar Arası birbirinden ağırlıklı pek çok projede adı ve ağırlığı vardır.

Hiç yorum yok: